voice voor singles

Vanaf morgen – vrijdag 9 november – start de jaarlijkse eindejaarsretailgekte met het singles day weekend. De eigenlijke singles day is ieder jaar op 11 november; dus pas op zondag. Maar evenals rondom black friday grijpt de retail het gehele weekeinde aan om dit te vieren. De gehele week zijn er dan ook al aankondigingen van retailers zoals bol.com, mediamarkt en bcc te zien en horen in de diverse (social) media. We verwachten dat de slimme speaker en digitale assistenten hierdoor een stevige boost zullen krijgen.

slimme chinezen

Singles day is over komen waaien uit China. In 1993 riepen studenten aan een Chinese universiteit deze dag voor singles in het leven als aanvulling op Valentijnsdag; het moment voor stelletjes en geliefden. En kozen voor 11 november als de perfecte datum met 1-1-1-1 als het juiste symbool voor de happy single. In China is het sindsdien – naast een leuk en happy festival – vooral een shoppingdag geworden, waarin jaar over jaar de (online) omzet records voor retailers sneuvelen. In Nederland – en meer en meer ook in België – wordt  deze dag gezien als een moment om jezelf te verwennen. Net als Moederdag, Vaderdag, dierendag en het trendy ‘me time’ is er nu dan ook een ‘me day’. Ook hier wordt daar door de detailhandel handig op ingesprongen door gekke aanbiedingen en vooral gekte in kortingen.

gek blog?

Wat is er nu leuker dan je leven als single tijdens singles day  weekend te verrijken met een gloednieuwe digitale assistent(e). Lekker samen praten, vragen stellen, dingen laten doen… wat wil je nog meer? De verwachting is dat er veel aanbiedingen zullen zijn rondom voice assistants en (leuke) smart home toepassingen. Denk daarbij aan de Google Home, de Amazon Echo en de Sonos One. Maar ook aan slimme deurbellen, thermostaten en verlichting. De eerste aanbiedingen met kortingen tot 15% komen al voorbij. Hét moment dus om te kopen als je dat toch al van plan was. Niet alleen voor singles natuurlijk… Wij vonden dit dan ook een prima onderwerp om in onze blog op te nemen.

slimme gekte

Singles Day is wereldwijd een shopping event. Slimme speakers zijn hierbinnen focus van retail.

Los van singles day blijkt in de praktijk dat de maanden november,  december en (begin) januari bij uitstek momenten zijn waarop we leuke en handige gadgets kopen. Na singles day volgen eind november het black friday weekend en dan – naast sinterklaas – de feestelijke kerst aanbiedingen en opruimingsacties. Wij verwachten dan ook dat de adoptie van voice en andere intelligente assistenten de komende drie maanden minimaal zal gaan verdubbelen. Enerzijds door de aandacht vanuit fabrikant en retail én de beschikbaarheid van Nederlandse varianten. Maar anderzijds ook door de scherpe aanbiedingen en sterke prijsdalingen die naar verwachting zullen volgen. Sluit jij je ook aan als nieuwe smart ambassadeur…

meer info…

Onderstaand ter afsluiting een wat langere video met leuke, inspirerende achtergrond informatie.