Nieuwe services KLM

De Google Home is nog maar net live in ons land of onze nationale trots komt al met enkele mooie toepassingen voor deze slimme speaker en digitale assistent. Vanaf nu helpt BB je met het plannen en aansluitend voorbereiden van je reis!

KLM voegt nu slimme diensten toe aan het servicepakket.

vind!

Een vraag die we ons vaak stellen voor een weekendtrip of de volgende vakantie is ‘waar gaan we heen…?’ KLM gaat je daarbij helpen. Op basis van een korte dialoog stelt BB (BlueBot; de chatbot van KLM)  je drie bestemmingen  voor die passen bij je gewenste vluchtduur, budget, reisdatum en je reisthema. En geeft tevens een korte uitleg over die voorgestelde bestemmingen. Aansluitend stuurt BB een direct een link met de actuele ticketprijzen naar je smartphone.
Gewoon geen gedoe…

hoe laat?

Een mooie andere service – zeker voor de nietzofrequentflyers – is de nieuwe vertrekplanner. BB vertelt je op basis van actuele data die afkomstig is van Schiphol op welk tijdstip je op de luchthaven aanwezig moet zijn. En adviseert je eveneens hoe laat je  het beste van huis kan vertrekken; zowel met de auto als het openbaar vervoer.
Nooit meer te laat dus…

slimme diensten niet nieuw

KLM heeft eerder al twee slimme voice diensten geïntroduceerd. Deze zijn dan nu ook op de Google Home beschikbaar. Een eerdere “zoek  & boek” dienst en – heel handig – een persoonlijk advies over het inpakken van je koffer. “BB checkt zelfs het weer” zo vertelde Karlijn Vogel, director Social van KLM bij de introductie van deze dienst destijds. “Als je bijvoorbeeld naar Kenia op safari  gaat en er wordt regen voorspeld, dan waarschuwt BB dat je een regenjas mee moet nemen.” De chatbot adviseert op basis van je (KLM) bestemming, de reisduur en weersverwachting niet alleen over kleding en bagage, maar geeft ook adviezen over paspoort, visa en eventuele medicatie.

Handig toch…!